Przejdź do głównej zawartości

Najlepsze książki 2017 roku



Chciałam napisać typowe podsumowanie przeczytanych w minionym roku książek. Stwierdziłam jednak, że zrobię to trochę inaczej. Wymienię moich ulubionych autorów i powiem kilka słów o ich twórczości, która w 2017 roku przypadła mi do gustu :)

Kolejność alfabetyczna

1. Lewanowicz Róża 

Książki "Porwana", "Przebudzona" i "Wyzwolona". 

Bohaterka powieści Justyna- pracuje w korporacji. Nudne tabelki i sprawozdania idą jednak w zapomnienie. Zaczynają dziać się dziwne rzeczy, różni ludzi kręcą się koło kobiety. W końcu zostaje porwana. Jej mąż- pracownik CBŚ wraz z kolegami robi wszystko, żeby odnaleźć żonę. Na jaw wychodzą tajemnice dotyczące przeszłości Justyny. Najpierw służyła w armii, później była najemnikiem. Brzmi ciekawie? Jeżeli lubicie dobrą sensację ze świetnie rozbudowaną warstwą obyczajową- gorąco polecam. Mnie wciągnęły i czytała je z wielką przyjemnością ( zaczęłam od drugiego tomu, ale nie przeszkadzało to w poznaniu pierwszego :) ).

2. Małecki Robert

Książki- "Najgorsze dopiero nadejdzie", "Porzuć swój strach"

Miejsce akcji- Toruń, główny bohater- dziennikarz Marek Bener, który dowiaduje się o zakończeniu kariery w swoim obecnym miejscu pracy. Ma do wykonania ostatnie zadanie- musi pojechać do spalonego domu, w którym jak się okazuje zginął jego znajomy ( mężczyzna uwiódł narzeczoną reportera). Dziennikarz prowadzi swoje prywatne śledztwo, ciągle szuka również zaginionej przed laty żony i córeczki.
Nowe fakty, nowe niebezpieczeństwa- czyli ciągła akcja, która wciąga- to cechy, które powodują, że książki Roberta Małeckiego czytałam z dużą przyjemnością.

W drugiej części autor nie odpuszcza. Rzuca pod nogi bohatera kolejne atrakcje, które jak się okazuje mają wiele wspólnego z jego żoną. Bener mimo braku sił i chęci, poznając fakty, które zmieniają nastawienie do bliskich osób- walczy, szuka prawdy. Czekam z niecierpliwością na kolejną część przygód dziennikarza.

3.Miłoszewski Zygmunt

Książki "Uwikłanie", "Ziarno prawdy", "Gniew"- wydane wcześniej, ale w moje łapki wpadły właśnie w 2017 roku.

Trylogia, której bohaterem jest  prokurator Teodor Szacki. Brutalne morderstwa, tajemnice i prywatne perypetie bohatera idealnie wkomponowały się w mój czytelniczy gust. Po książki sięgnęłam z ciekawości i nie żałuję. Akcja powieści rozgrywa się w trzech miastach- Olsztynie, Sandomierzu- tu ciągle miałam przed oczami serial "Ojciec Mateusz" :) i w Warszawie. 
Śledztwa prowadzone przez Szackiego wciągają czytelnika w mroczny świat zbrodni. Ciężko przewidzieć co się wydarzy. Jak dla mnie rewelacja. Po lekturze książek zrobiłam coś, czego zazwyczaj nie robię- obejrzałam filmy, które jak zwykle mnie zawiodły- zdecydowanie bardziej lubię papier.

4. Opiat- Bojarska Joanna

Książki "Gdzie jesteś Leno?", "Koneser" i "Bestseller"

Mój ulubiony duet śledczych- Przemysław Burzyński glina z doświadczeniem i jego nowy partner Michał Majewski.  Policjanci muszą zmierzyć się z poszukiwaniami zaginionej dziewczyny, ścigają handlarzy żywym towarem i organami oraz szukają mordercy księgowej, która wygrała telewizyjny talent show i dzięki temu wydała książkę. Oprócz śledztw mają też życie prywatne, które różnie wygląda. Burzyński toczy walkę między pracą a rodziną. Jego żona ma dość bycia razem z córkami na drugim miejscu. Majewski z kolei jest młodym, wolnym mężczyzną, którego interesują jedynie miłosne podboje. W pewnym momencie wpada jednak w sidła miłości...

Kolejne książki, które wciągają i oferują dobrą akcję:)

5. Sakowicz Anna

Książki "Już nie uciekam"- ostatnia część trylogii kociewskiej o której możecie poczytać w tym poście ( klik), oraz pozycja dla dzieci "Leniusiołki"

Książki Anny Sakowicz biorę w ciemno, uwielbiam jej twórczość, poczucie humoru. Powielać informacji nie będę- zajrzyjcie do postów z recenzjami. Dodam również, że Ania pomijając fakt, że jest świetną kobietką, prowadzi też rewelacyjne spotkania dla najmłodszych czytelników.

6. Scharmach Anita

Książki "Zaraz wracam"- recenzja ( klik) oraz "Smaki życia". 

Opowieść o losach Marty, która straciła męża oraz córki. Wyjechała z kraju. Akcja powieści zaczyna się po powrocie do Polski. Kolejne książki, które z czystym sumieniem polecam. Autorka zapewnia czytelnikowi sporo atrakcji, wzruszeń i skłania do przemyśleń nad życiem. 
Anita S. kupiła mnie nie tylko swoją twórczością, ale i osobowością- nie da się jej nie pokochać :)

7. Socha Natasza

Kolejna autorka, której książki biorę w ciemno. Odpowiada mi wszystko- styl, humor, ironia pojawiająca się na kartach powieści. Bohaterów wykreowanych przez Nataszę Sochę nie da się nie polubić ( niektórzy potrafią nieźle wkurzyć, ale można przymknąć oko na ich wybryki)- recenzje książek znajdziecie w zakładce- Recenzje:) Pozycje dla dzieci o przygodach czarodziejki Zuli też są świetne.

8. Szarańska Joanna

Serię o przygodach Kaliny przeczytałam w trzy dni. Tu kilka słów ( klik) o książkach. Wszystkie części były dobre, ale ostatnia najbardziej przypadła mi do gustu. Nie wpadłabym na to, że można wymyślić taką akcję:) W tym roku przeczytałam również "Cztery płatki śniegu"- świąteczną opowieść, która była jedną z lepszych jakie przeczytałam. 
Joanna Szarańska dołączyła tym samym do grona moich ulubionych autorek.

9. Targosz Katarzyna

Kasia miała dłuższą przerwę w wydawaniu książek dla dorosłych, ale warto było czekać i dostać w swoje ręce Szlak Kingi ( klik)- opowieść o wierze, miłości i... sami zobaczcie w recenzji. Katarzyna Targosz napisała również książkę dla dzieci w której porusza temat niezwykle ważny dla starszego rodzeństwa ( klik). Powtórzę się, ale to kolejna pisarka, na której książki czekam z niecierpliwością.

10.Wilk Jarosław

Wilka się kocha albo nienawidzi. Zdania na temat twórczości autora są mocno podzielone. Ja jestem w gronie fanek. Uwielbiam tematy poruszane przez Jarka, jego spostrzeżenia i spojrzenie na wiele spraw. Odsyłam Was do recenzji, jeżeli jeszcze nie znacie przygód Pana Wilka ( tu macie recenzję ostatniej części i odnośniki do poprzednich- klik).

11. Witkiewicz Magdalena

Autorka uwielbiająca szczęśliwe zakończenia w tym roku kupiła mnie książką "Czereśnie muszą być dwie" (klik) oraz " Pudełko z marzeniami", które powstało w duecie Witkiewicz- Rogoziński. Świąteczna historia w której przeplatają się romantyczne uniesienia i poczucie humoru Magdaleny i Alka. Mieszanka wybuchowa? Zdecydowanie tak- gorąco polecam.

12. Woźniak Marcel

Książki "Powtórka", "Mgnienie"

Leon Brodzki- odchodząca na emeryturę legenda toruńskiej policji. Bohater długo nie cieszy się zasłużonym po latach ciężkiej pracy odpoczynkiem. Na prośbę komendanta zajmuje się sprawą brutalnego morderstwa...

Na jaw wychodzą tajemnice, giną kolejne osoby, toczy się brutalna gra. 
Mroczny Toruń, sprawy z przeszłości- świetna akcja, która wciągnęła mnie na sam koniec roku:)

Ciekawi jesteście która książka jest numerem jeden? 

Już Wam mówię. Jest to pozycja, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Do końca nie wiem czego konkretnie się po niej spodziewałam. Autor rozwalił system, spowodował, że miałam czytelniczego kaca. Miałam problem z sięgnięciem po kolejną książkę. Wiecie już o kim mowa?

"Pan Wilk tam i z powrotem" Jarosława Wilka to mój tegoroczny zwycięzca:) 

Wszystkim autorom serdecznie dziękuję za świetne lektury! Piszcie jak najwięcej!

A Wy co dobrego przeczytaliście w zeszłym roku? Co polecacie?

Komentarze